Monday, June 10, 2013

Aurat dengan sepupu

Posted by Unknown at 9:23 AM
Ramai orang ambil mudah dengan isu ini, termasuk diri saya pada mulanya. Bila keluar dari rumah, in shaa Allah, saya menutup aurat, tapi di rumah? Bila sepupu datang, pakcik guard lalu, posmen hantar surat, selamba badak je. Astaghfirullah. Semoga Allah ampunkan dosa dan kelalaian kita. Yang paling ketara ialah bila balik kampung. Dah sepupu sepapat semua tidur sekali bergelimpangan macam ular sawa kekenyangan, rambut aurat semua ntah ke mana. Salah tu. Islam tak pernah halalkan aurat kita dengan sepupu kita yang dah baligh hanya dengan alasan kita membesar dengan dia, dah biasa tidur sama, mandi sama, dah macam abang kita, kakak kita, yang haram tetap haram. Memang kekok nak mulakan. Ramai yang tegur, pelik, heran, apahal lah bertudung pulak ni, ada masalah rambut ke? Haha, bukan masalah rambut, masalahnya saya tak tahan nanti kena bakar kat api neraka. Saya takuuut. Memang rimas, memang panas, tapi panas lagi neraka Allah. Sama samalah kita berubah ke arah kebaikan. Saya juga masih lemah. Selamat beramal.

0 comments:

Post a Comment

 

I Belong To Allah Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea